Warunkiem uzyskania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko asystenta działu księgowości jest dostarczenie wymaganych dokumentów aplikacyjnych, na które zazwyczaj składają się CV i list motywacyjny. Jedynie niewielka część pracodawców wymaga przedstawienia referencji czy uzupełnienia internetowych formularzy aplikacyjnych.
Dokumentem podstawowym, bez którego ubieganie się o stanowisko pracy asystenta jest niemożliwe, asystent działu księgowości Zabrze, jest życiorys, czyli curriculum vitae. Poniżej przedstawiono podstawowe wskazówki przydatne podczas sporządzania własnego CV.
Dobrze napisany życiorys powinien składać się z jednej, maksymalnie dwóch stron A4. CV powinno być przejrzyste, precyzyjne oraz napisane na białym papierze. Jeśli ktoś zdecyduje się na zamieszczenie swojego zdjęcia, grafika powinna być umieszczona w prawym górnym rogu i być w formacie nie większym, niż legitymacyjny, tj. 3,5 x 4,5. Życiorys powinien być napisany na komputerze, zunifikowanym typem czcionki w jednym formacie i co ważne, warto dopasować swoje CV do oferowanego miejsca pracy, przez co rozumie się wyrzucenie wszelkich zbędnych informacji. Aplikując na stanowisko asystenta, nikogo nie obchodzi, że przez dwa miesiące w liceum pracowałaś jako babysitter.
Jeśli CV nie zostaje zaakceptowane przez pracodawcę, dzieje się tak zazwyczaj z kilku powodów:
- CV zostało napisane w niezrozumiałym języku,
- treść życiorysu jest niezgodna z profilem zawodowym kandydata,
- życiorys ma zbyt wyszukany format lub zawiera błędy,
- występują nieścisłości w przedstawionych danych.
Zostaw komentarz